Trainingsmethode
Onze leden trainen met veel succes volgens de "Souplesse methode". De basis van deze trainingsmethodiek vormt de Verheulmethode. Deze staat uitgebreid beschreven in het boek van Klaas Lok met als toepasselijke titel: "Het duurloopmisverstand." Aan de souplesse methode heb ik nog een aantal specifieke trainingsvormen toegevoegd die een positieve uitwerking hebben op het presteren in wedstrijden vandaar de Souplesse plus methode.

De essentie van onze trainingsmethode is:

  • Intervallen worden meestal langzamer gelopen dan traditionele methodes
  • Trainingstijden zijn gebaseerd op individueel niveau
  • Trainingen gericht op reactiviteit en souplesse
  • Snellere verbetering (verhoging)  van aerobe en anaerobe drempel
  • Meer energie en minder snel vermoeid
  • Geen standaard lange langzame duurlopen

Souplesse en ontspanning
De visie achter onze trainingsaanpak en de souplesse methode staat in sommige opzichten haaks op de traditionele trainingsmethode. De gedachte dat als je hard wilt lopen ook hard moet trainen is niet van toepassing op onze trainingsmethode. Het doel is juist dat in de basis bijna alle trainingen op souplesse en ontspanning worden uitgevoerd. Het resultaat blijkt in de wedstrijden. Hierin wordt sneller gelopen door slimmer en minder vaak hard te trainen.

Voor meer informatie, stuur een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Doelgroep
Midden en lange afstand; 800m tot en met de marathon
Categorieën: junioren B, A en senioren en masters (35+)